Vad vi gör
Varumärken
Koncernen

picadeli

Visionen är djärv: En värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat. Picadelis skräddarsydda självplockssalladskoncept är idag på stark frammarsch ut i världen.

Snabbmat. Nyttig sådan.

Måste snabbmat vara onyttig? Och kan nyttig mat smaka riktigt gott? De frågorna är upphovet till Picadelis framgångar. Allt startade hösten 2009 då vi ställde ut en högst ovanlig salladsbar i butik. En salladsbar där konsumenten själv mixade sin sallad. Under ett par års tid samlade vi på oss mängder av kunskap från både handlare och konsumenter. Vi förbättrade. Och förbättrade. Och förbättrade.

Idag kan vi konstatera att idén blev en fullträff. Picadeli förändrade i grunden människors sätt att köpa och äta sallad på. Den gav också butikerna en helt ny arena att konkurrera med lunchrestaurangerna på. Tänk dig: Över 100 smakrika, nyttiga och spännande ingredienser att välja på. På några minuter mixar du din alldeles egna och framförallt prisvärda sallad. I din matvarubutik, ditt närlivs eller på bensinstationen.

Picadeli - vänner som sitter i gräset och äter en nyttig och god sallad från Picadeli.

En annan viktig framgångsfaktor är att det måste vara roligt och enkelt att driva försäljning och lönsamhet. Hos oss blir du del av ett helhetskoncept med allt från ett innovativt, fräscht och smakrikt sortiment till högteknologiska salladsdiskar, logistik, support och service. Picadelis vision är en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat. Vi vill att alla ska kunna äta hälsosamt även om tiden är knapp och vi ska se till att det ska bli verklighet. Med visionen i ryggen har vi idag över 100 anställda, är marknadsledare i Norden och finns i mer än 1 500 butiker runt om i Europa.