Vad vi gör
Varumärken
Koncernen

Picadeli vinner prestigefyllt innovationspris i Frankrike

15 januari 2018
Picadeli, prisades när den franska branschpublikationen LSA höll sin årliga innovationsgala den 13 december.

Picadelis salladsbarer, där konsumenten själv komponerar sin sallad från ett stort utbud av ingredienser, slår nu igenom även i Frankrike. Sedan etableringen i april 2017 finns konceptet redan på närmare 100 försäljningsställen. Och när en av landets ledande branschtidning inom detalj- och dagligvaruhandel, LSA, höll sin anrika prisgala utanför Paris den 13 december belönades det svenska företaget för sina innovativa lösningar. 

LSA:s pris, som i år delades ut för 38:e gången, ger företag inom detalj- och dagligvaruhandeln möjlighet att visa upp sina olika koncept. De nominerade har valts ut av LSA och granskats av en jury bestående av experter inom detalj- och dagligvaruhandeln.

- Det här priset är ett kvitto på vår strävan efter att använda nya teknologier för att förnya den franska livsmedelsmarknaden och förse den med en snabb, fräsch och hälsosam lunchlösning, säger David Bicheron, vd för Picadeli i Frankrike.

Lösning som återförsäljare väntat på

Samtidigt som efterfrågan på färdigsallader ökar bland konsumenterna, letar franska återförsäljare efter nyckelfärdiga koncept för salladsbarer. Med sin unika, patenterade salladsdisk och det stora utbudet av ingredienser, kan Picadeli vara den lösning butikerna väntat på.

- Vi är å hela Picadeli-teamet och våra partners vägnar väldigt stolta över att få den här utmärkelsen. Det är en hyllning till vår vision om att göra hälsosam snabbmat tillgänglig för så många människor som möjligt. Vårt mål är att skapa smart livsmedelsteknologi för att förenkla det dagliga arbetet för våra kunder, säger David Bicheron.